13 January 2012

Membuka

Assalamualaikum..
       
            Aku tertarik dengan wujudnya blog2 yang menpersoalkan minda aku sebagai pembaca dan membuatkan aku tertarik untuk membuat blog juga sebagai tatapan para2 pelayar internet yang singgah mahupun secara sengaja atau tidak. Tujuan blog ini diadakan bukan untuk mendapatkan populariti,jauh sekali dengan tujuan untuk mengaibkan orang lain. Cuma hendak berkongsi kisah hidup masing2 yang sudah tentu berlainan dengan yang lain. Cara penulisan tidak berkonsepkan sastera sepenuhnya,cuma menggunakan hasil akalku berfikir dan otakku memproses,bebas menggunakan apa jua jenis bahasa,nasihat dan dakwah menggunakan media internet ini merupakan satu cara mudah dan aku ambil peluang ini. Aku mengharapkan reaksi yang positif dari pembaca tetapi agak2 la kan,mustahil nak memenuhi citarasa semua orang,muka sama hijau hati siapa tahu bukan? Suarakan ketidak puasan hati anda di mana2 ruang kosong yang boleh ditaip,jangan simpan,nanti makan dalam.

            Aku menggunakan bahasa melayu dan inggeris sebagai bahasa pengantaraan,tidak terlalu bersikap 'hanya menggunakan bahasa melayu' seperti dakwaan orang,'bahasa jiwa bangsa'. Penggunaan apa jua jenis bahasa ialah mengikut individu itu tersendiri dan tidak tertakluk dimana-mana akta untuk tidak membenarkan menggunakan bahasa lain selain daripada bahasa ibunda sendiri. Aku menggunakan latar belakang 'bebas' yang tidak terikat,tidak terlalu serabut cukuplah sekadar dapat menyenangkan pembaca untuk meneroka blog kecil ini. Perwatakan aku seperti manusia lain yang mempunyai 'banyak muka'. Tetapi jujur dan ikhlas juga sama seperti yang lain ketika bercerita...

I wonders why birds stay
in the same place
When they can fly anywhere
on Earth
But then,I ask myself the 
same question.

                     -Harun Yahya 

p.s. Terima kasih =)

No comments:

Post a Comment