24 August 2012

Berhenti Sebentar

Assalamualaikum..

                        Siapa kat sini yang tak tau Pit stop tu apa? Ala,yang macam kat Formula 1 tu. Yang tempat kereta Formula 1 tu berhenti tukar tayar dengan check condition semua. Tau tak? Kalau tak tau lagi pergilah search kat Pakcik Google tu. So,apa kena mengena pit stop ni dengan post hari ni? Meh sini nak story sikit lah pasal perjalanan pergi beraya tahun ni. Adalah dalam minggu ni jugak family aku dan mak cik aku nak pergi beraya kat rumah saudara ni. Then disebabkan jarak perjalanan yang tak seberapa tapi disebabkan jem yang melampau,kami pun singgah la di sebuah masjid untuk menunaikan kewajipan kami sebagai umat Islam. Dan lepas tu kami pun meneruskan perjalanan seperti biasa hinggalah sampai dirumah yang nak dituju seterusnya berangkat pulang ke rumah. Dalam perjalanan balik tu,ayah aku menelefon student dia yang tinggal berhampiran kawasan tu untuk menunjuk kan jalan dalam untuk  melepasi kesesakkan lalulintas tu. Then dia pun ajak kitaorang tuk berhenti di sebuah restoran untuk minum-minum.

                         Sesi bercerita pun mula la. Ayah aku cerita pasal jalan jem tadi pastu berhenti solat di masjid sekian-sekian. Student ayah aku tu pun cakap yang dekat kawasan tu ada 2 masjid. Satu masjid PAS, satu lagi masjid UMNO. Dia pun bagitau yang masjid yang kami berhenti tadi tu masjid 'siapa' . Haih.. Zaman-zaman.. Aku tau aku ni budak-budak lagi. Hak mengundi pun tak dapat lagi. Tapi aku rasa kalau aku ada pun hak tu,tak tau la macam mana. Nak kena buat solat sunat Istikharah dulu la macam ni. Memilih pemimpin yang sebenar-benar adil,saksama,berkelayakkan, beragama dan mempunyai ciri-ciri kepimpinan merupakan pekara yang wajib bagi kita sebagai umat Islam.  PAS ke,UMNO ke,kan kita umat Islam.


P.s. : Sampai masjid pun nak dipolitikkan? Jangan jadi BODOH!!

No comments:

Post a Comment